Poveznica kopirana u međuspremnik
Image AGENDA
Theater
Opis

Predstava Agenda dotiče trenutak suvremenosti u kojem se impuls za remiksiranjem, preuređivanjem i preraspodjelom medija, kao i analogna želja za snimanjem i trganjem i montažom prizora, susreću s metodama koje njeguju lakoću i beskrajnu dostupnost. Predstava proizlazi iz opsežnog istraživanja pojma “stranca” i mnoštva artikulacija unutar pojmova i afekata neobičnosti, različitosti i drugosti, no ovaj puta kroz prizmu umjetnosti kolažiranja.

Kolaž — medij modernističkog šoka par excellence — se vraća ponovo. Rođen usred strašnih političkih okolnosti, slika terora i beskrajnog rata, čini se da kolaž jaše na valu političke korupcije, bombi i osobnog gubitka kako bi se ponovno pojavio kao legitiman suvremeni jezik izvedbenih umjetnosti. Imajući to na umu, od izvođača se traži da preispitaju osjećaj pripadnosti i podrijetla koji još nije zasićen institucionalnim strukturama i kulturnim anegdotama. Svaki izvođač u Agendi razvija poseban jezik koji proizlazi iz vlastitih interesa i usmjerava njihov izvedbeni materijal i preokupacije. Te “agende” ili “preokupacije” umjesto da predstavljaju (stereo)tipove, djeluju kao orijentacije žudnje i proizvode specifične impulse koji se ponavljaju i koji nude okvir utjelovljenju žudnji i njezinim interakcijama.

„Kolla“ od grčke riječi „lijepiti“ ili „Coller“ od francuske riječi „zalijepiti“ nudi pristup prostoru izvedbe kao slikarskom platnu za akumulaciju pronađenih izvora i referenci – gledatelji svjedoče da razgovor između različitih elemenata nikada ne može ostati apstraktan, već nudi trajni dijalog proturječja i značenja. Ljepilo se u predstavi tumači kao zajednički groove, plesno prostor koje istovremeno unificira ali i odražava različitost. “Agenda” postaje vremenski izraz mnogih koji postaju jedno, s tim da jedno nikada nije u potpunosti završeno jer mnogi nastavljaju utjecati na njega.

Agenda je naslov i metodologija koja je prvi put razvijena sa studentima BA studija The Manufacture – University of Performing Arts of Western Switzerland, Lausanne 2021. godine. Posebnost predstave je suradnja velikog broja hrvatskih, njemačkih, belgijskih i švicarskih plesnih umjetnika. Predstava je uvrštena u rezidencijalni program Zagrebačkog plesnog centra u okviru kojeg će se izvesti premijera predstave, dok će reprizna izvedba otvoriti 40. Tjedna suvremenog plesa.

O autorima:

Simone Aughterlony nezavisni su umjetnik sa sjedištem u Berlinu i Zürichu, koji pretežno rade u kontekstu plesa i performansa. Posljednjih šesnaest godina osmišljavaju koreografska djela queer tematike. Kao izvođači surađivali su s umjetnicima kao što su Meg Stuart/Damaged Goods, Forced Entertainment i Jorge León, Phil Hayes među ostalima. Uključujući se u alternativne oblike srodstva, unutar njihovog procesa pojavljuju se nove konstelacije kao mogućnosti za rekonfiguraciju kulture zajedništva koja potiče i poznate i nepoznate identitete. Njihovi radovi razigrano se služe reprezentacijom i njezinom zasićenošću, prodirući i prihvaćajući fenomenologiju pogrešnog prepoznavanja i apsurda. Simone pristupa žanru performansa kao praksi izgradnje svijeta kojim upravljaju kontradikcije između dominacije želje i djelovanja svih elemenata. Također su dobitnik Nagrade za životno djelo Grada Zuricha za 2023. godinu.

Saša Božić hrvatski je kazališni redatelj i dramaturg prisutan u polju europskog suvremenog plesa. Posljednjih godina njegovi su projekti producirani u Teatru &TD u Zagrebu, Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, Dubrovačkim ljetnim igrama i Splitskom ljetu u Hrvatskoj, dok kao dramaturg surađuje s raznim koreografima u koprodukciji europskih kazališnih kuća kao što su Hebbel am Ufer (Njemačka), Kaaitheatre (Belgija), Gessnerallee (Švicarska), Nacionalni centar za ples (Norveška), između ostalih.

Lokacija
Thank you for contacting us. You will receive a reply in a timely matter.